Trygghet vid köp

Hos Stilochtid vill vi att du alltid ska känna dig helt trygg när du handlar. Alla våra klockor och smycken omfattas av svensk konsumentlagstiftning och är garanterade att motsvara produktbeskrivningen samt vara fria från ursprungliga fel vid leverans.

Din lagstadgade reklamationsrätt

Enligt konsumentköplagen har du som kund rätt att reklamera en vara med ursprungliga fel i upp till tre år från leveransdagen. För att reklamationen ska godkännas måste felet ha funnits redan vid leveranstillfället.

Om du upptäcker ett fel:

  1. Kontakta vår kundtjänst så snart som möjligt på info@stilochtid.se

  2. Beskriv felet så utförligt som möjligt och bifoga gärna bilder för att underlätta vår bedömning.

  3. Vid en godkänd reklamation står vi alltid för returfrakten.

Så behandlar vi en reklamation

När vi mottagit och godkänt en reklamation gäller följande:

  • Vi försöker i första hand reparera varan eller skicka ut en ny motsvarande produkt.

  • Om detta inte är möjligt erbjuder vi prisavdrag eller att du får häva köpet och erhålla en full återbetalning.

Viktig information

  • Reklamationsrätten gäller inte skador som uppkommit på grund av normalt slitage, felaktig användning, bristande skötsel eller yttre påverkan (t.ex. repor, slag eller vattenskador som uppstått efter leverans).

  • Kontrollera alltid varorna direkt när du tar emot dem.

  • Spara din orderbekräftelse, eftersom den fungerar som ditt inköpsbevis.

Hos Stilochtid är din trygghet vår prioritet. Tveka inte att kontakta oss om du har frågor kring reklamation, garanti eller skötselråd för din produkt, vi hjälper dig gärna!